Jak utrzymać prawidłową wagę ciała?

7 Lut

Wiele osób skarży się na to, że kiedy uda im się schudnąć, to po jakimś czasie ich waga znowu się zwiększa. Czasami jest to sławetny już efekt jo-jo, który objawia się nie tylko powróceniem do wagi sprzed odchudzania, ale i przybraniem jeszcze większej ilości kilogramów. Za efekt jo-jo odpowiada przede wszystkim nasze złe podejście do odchudzania i diet odchudzających.

Dieta odchudzająca – Czy warto?

Przede wszystkim podjęcie diety odchudzającej wiąże się wtedy z dużymi wyrzeczeniami, nie najadamy się do syta, a posiłków też nie ma dużo w ciągu dnia. Taka dieta wywołuje permanentne uczucie głodu, ale jeśli jesteśmy wytrwali, to spowoduje u nas ona zgubienie kilogramów. Niestety po uzyskaniu efektu diety zazwyczaj wracamy do starych przyzwyczajeń żywieniowych oraz wielkości spożywanych porcji i to jest zasadniczy błąd. Wygłodzony organizm zwykle właśnie tak reaguje na jedzenie, że zaczyna je bardzo magazynować i powstaje efekt jo-jo. Dużo lepszym rozwiązaniem jest stosowanie diety połączonej z aktywnością fizyczną, dzięki czemu nie dość, że część spożywanych na bieżąco kalorii będzie spalana, ale i metabolizm zostanie pobudzony do spalania tkanki tłuszczowej. Takie odchudzanie pozwala na definitywne zrzucenie kilogramów. Ważne jest natomiast to, aby nie powracać do niezdrowych nawyków żywieniowych z czasów przed rozpoczęciem diety. Wbrew pozorom nie oznacza to wcale tego, ze należy wciąż być na diecie, czyli jak to niektórym osobom się kojarzy spożywać niewielki posiłki. Dieta jest po prostu określonym sposobem żywienia i nie każda dieta musi być odchudzająca. Po zakończeniu kuracji odchudzającej możemy pozwolić sobie na nieco wolności, ale tylko odrobinę. W praktyce oznacza to konstruowanie posiłków już nie tak pieczołowicie i z kładzeniem nacisku na kaloryczność, ale opierając się na zasadach zdrowego żywienia. To że nasz sposób odżywiania często odbiega znacznie od zalecanych norm nie jest wcale usprawiedliwieniem, bo jeśli chcemy aby nasza nowa, niższa waga pozostała z nami na stałe, to musimy zmienić swoje niektóre nawyki żywieniowe na stałe, a nie tylko na czas kuracji odchudzającej. W taki tylko sposób, czyli zdrowo odżywiając się, możemy utrzymać wagę.

Wielu osobom zdrowe odżywianie kojarzy się z wyrzeczeniami i ograniczeniami, ale tak naprawdę niewiele ma ono z tym wspólnego. Opiera się raczej na tym aby wybierać pokarmy wartościowe, bogate nie tylko energetycznie ale i w witaminy oraz minerały, oraz posiłki spożywać o stałych porach w spokojnej atmosferze. Takie podejście do odżywiania nie tylko zagwarantuje stałą wagę, ale również uchroni nas przed wieloma chorobami i pomoże utrzymać dobra kondycję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *